woensdag 3 november 2010

Troubleshooting for Airplanes

Dag 3.

Dus. Meldde ik gisteren nog dat ik vandaag vrij was, is niets minder waar. Gisteravond werd ik plots gebeld of ik in Groningen wilde werken vandaag. Dus, gek genoeg, ik direct het accepteren en dus vanochtend erg vroeg in de file gestaan. Gelukkig was ik op tijd aanwezig.

Nu kreeg ik gisteren al in de gaten dat deze klas een erg moeilijke klas was. Tenminste, dat hoorde ik steeds aan het begin. Niet zoveel van gemerkt, om eerlijk te zijn. Het viel heel erg mee, leuke groep, fijne kinderen... kortom een topgroep 8.

Nu was mijn plan om vanochtend de helpdesk van KLM te bellen. Op hun site staan de last-minutes lichtelijk apart dus wilde even het fijne ervan weten. Dat is nog niet gebeurd, dus dat zal morgen wel komen. De reis zit er in, alhoewel het niet zo ver zal worden. Sterker nog, ik denk dat het dichterbij is dan dat je denkt. Maar wie weet nu precies waar het ligt?

Gisteren was er een hele heisa rondom de stemming van de 30 asielzoekers die naar Irak terug gestuurd zouden worden. Ongelofelijk maar waar: het CDA stemde voor uitzetting. De PVV heeft er dus flink de plak op...
Geen eigen normen meer, nee, nu moeten we PVV volgen.
Na de stemming kwam direct een petitie op gang: 23% van de CDA'ers waren tegen! Maar ze stemden dus voor. Logica?!?

Twee uur later: enorme bomexplosie in Irak: meer dan 100 doden, meer dan 200 gewonden. De 6e enorme bom in twee dagen. En nog steeds stond minister Leers niet toe dat ze bleven.
Twee uur later moest hij wel: het Europees Hof van de Rechten van de Mens heeft de uitzetting veroordeeld.

En nu? Nu zijn de 30 Irakezen (die btw direct opgepakt worden als ze in Irak aankomen, de cel in moeten en daar waarschijnlijk levenslang zullen zitten ivm hun Christen-zijn) nog in Nederland. Gelukkig maar...

Morgen zal de reis gaan beginnen, denk ik. Vrijdag werk ik weer, zaterdag zou eventueel ook kunnen maar zondag heb ik een verjaardag. Dan wil ik liever ook niet weg...

We shall see...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten