donderdag 25 november 2010

I've Got Some Catching Up to Do

Dag 25.

Tja. Gister ging het absoluut niet. Ik werd gister om negen uur in de ochtend geopereerd aan mijn linker grote teen. Niets belangrijks, wel vervelend. Dat betekende dus ook dat ik gisteren eigenlijk de hele dag mijn voet hoog moest houden. En vannacht ook. Reken maar dat ik niet geslapen heb!

Toen rond elven gisterochtend de verdoving uitgewerkt was, was het toch even schrikken. Want het deed me toch een pijn! Ik hoorde van de arts, die er met een arts in opleiding mee bezig was enkele dingen. Ik ben niet de meest 'bloedliefhebbende' kijker, dus via mijn telefoon rustig 'Alice in Wonderland' verder gelezen.

Toch vang je dan enkele dingen op. Zo schraapte de assistent, of arts in opleiding, een flink eind over mijn bot, en, alhoewel ik dat niet voelde, het bloedde als een rund. Vanmiddag zal ik het verband eraf halen om de schade te bekijken.

Nu loop ik echter al weer een klein beetje. Morgen ga ik ook alweer gewoon werken, alhoewel ik wel de directeur daar even ga mailen met mijn verhaal. Want het gaat wel lastig om de hele dag te lopen. Da's niet zo makkelijk. En dat deed ik wel altijd, maar morgen dus niet...

Ik zei al dat ik afgelopen nacht niet veel geslapen heb. Dat betekent wel dat ik de hele nacht heb kunnen denken aan mooie film referenties. Daarvan heb ik er ook enkelen gevonden. En natuurlijk zal ik die ook aan jullie vertellen. Ook van jullie kreeg ik er al twee. Fijn dat ook jullie meedenken!

Allereerst, en mijn persoonlijke favoriet, de PVV. Je kan de PVV nu namelijk vergelijken met de film 'Dogville'. Niet vanwege het verhaal, niet vanwege het script, maar enkel alleen om het decor. Bij de film Dogville was er namelijk geen decor. En de PVV heeft ook geen decor nodig om aan de verhalen te komen. Die komen namelijk, precies zoals het geniale was bij de film, enkel en alleen van de mensen!

De protesterende studenten in Engeland, die vanwege het studiegeld de straat op gaan, kun je wel een beetje vergelijken met de film 'Hooligan'. Je zag gister op het BBC nieuws een mooie reportage over een jongen die tot actie opriep. Maar dan wel in alle rust. Net zoals zeg maar 99% van alle voetbal supporters. Toch bleken enkele jongeren die hij meenam bereid om in te slaan op een politiebusje. Hij, en zijn vriendin, waren druk bezig te stoppen. Maar Hooligans houd je altijd. Helaas wel...

Zoals gezegd ben ik morgen aan het werk. Daar heb ik eigenlijk best wel zin in. Weer eens een dagje werken. Hopen dat het weer zich mooi houdt, vanwege mijn voet ga ik morgen niet met de auto... Of misschien ook wel...

Hoe dan ook: Een fijne dag!

(enneuh: zonder reclame te willen maken oid: de Quest Historie gaat over Muziek! Gaaf hè?)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten