dinsdag 9 november 2010

Hold on, It's a Black Op

Dag 9.

Vanochtend vroeg mocht ik voor mijn broertje even naar een gamewinkel om daar een nieuw spel te halen voor hem. Hij gaf me geld mee omdat hijzelf het spel niet kon halen, want hij zou laat thuis zijn. Zei hij.
Ik dus rond negenen (lees: tienen) naar de winkel om het spel Call of Duty: Black Ops te halen.

Vanaf elf uur ben ik ook even bezig geweest met het te proberen. Ik ben wel een fan van een goede verhaallijn in een spel, en CoD zou een goede lijn hebben. Dacht ik.

Rond vieren kijk ik op de klok om eens te zien hoe laat het is. Kloink. Oei. Da's wel een hele tijd al bezig geweest. En dat zegt iets over een verhaallijn. Als ik ergens door geïntrigeerd wordt, dan blijf ik bezig! Zo dus ook bij dit spel.

Het grappige is dat dit ook veel met mijn nieuwe opdracht te maken heeft. Een 'black-op' is een geheime opdracht, een opdracht die alleen mensen weten die overal boven staan. Zelfs de president van Amerika weet niet wat er allemaal speelt in het leger van hetzelfde land. En da's maar goed ook.

De opdracht is namelijk om een eigen 'black-op' verhaal te schrijven. En dagelijks zal ik hier een stukje over posten. Spannend! (tja, of niet dus...)

Komende zondag zal ik het verhaal in één deel neerzetten. Dat betekent voor mij de komende week een verhaallijn neerzetten, karakters uithollen, scenario's schrijven en - bovenal - het verhaal bedenken. Een lastige opdracht. Minimaal 1500 woorden. We zullen zien.

Fijne dag morgen! (en vandaag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten