zondag 21 november 2010

It's a Red, Furry Monster

Dag 21.

Het is rood, harig en vrolijk, altijd knuffelbaar en aaibaar, onweerstaanbaar grappig en hij verveelt me geen moment. Het is één van de monsters van Sesamstraat, maar in de Nederlandse versie is hij slechts grappig. De Engelse versie is onweerstaanbaar. Zowel voor als achter de camera.

Natuurlijk heb ik het over Elmo. Vroeger vond ik Elmo al leuk, nu vind ik 'm echt ge-wel-dig! Ik zit soms echt op youtube gewoon naar filmpjes van 'm te kijken. Elmo met Andrea Bocelli, met Sugarland, met Ricky Gervais... kortom: hilarisch.

Vroeger, zoals al eerder gezegd, keek ik altijd Sesamstraat. Elmo was mijn favoriet. Koekiemonster is ook wel leuk en Oscar (jeweetwel, die in de afvalbak) was ook leuk. Maar de Engelse Elmo is... Ronduit geniaal. Regelmatig zit hij bij talkshows en steelt hij letterlijk de show, of zit hij bij shownieuws te vertellen over zijn nieuwe vrienden. Hij krijgt het zelfs voor elkaar om een enorm publiek met het het ABC te zingen.

Ook heeft hij een eigen lied (Elmos' Song) en meerdere eigen stukken speelgoed. Geweldig. Kevin Clash, de man die hem zijn stem geeft is niets wat je van hem verwacht. Het is een grote, gekleurde man die je zo als bouncer bij een club zou kunnen zien staan. Maar niets is minder waar.

Thuis heb ik een paar knuffels van Elmo staan. Erg leuk, en als ik hen zie is het zelfs direct al een oppepper. Instant-boost, zou je kunnen zeggen. Een aanrader dus.

Maar nu. Er waren enkelen die het geraden hebben. Super. En jullie hebben ook al enkele eigen jeugdsentiment items gegeven. Tof!

Maar, heb je nog een nieuwe opdracht, tot morgenmiddag 17.59, kan je me mailen of reageren! Laat het maar weten!

Fijne week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten