donderdag 13 februari 2014

Uitwaaien bij Lake Taupo

Kia ora!

Vanochtend begon de dag weer lekker vroeg. Na heerlijk geslapen te hebben ging de reis vandaag verder in de richting van de hoofdstad van Nieuw Zeeland, waar ik nu ook aangekomen ben. Het busje reed natuurlijk gewoon volgens de regeling, ook al was het erg druk in Wellington vanwege een ongeluk.

Maar de eerste stop was bij een grote modderpoel, dicht bij de geothermische reactor. Vanaf een afstandje hoorde je het bubbelen van de modder al, blubberend en al... 
Later die dag reden we langs de Huka Falls, waar een stroomversnelling in de rivier overliep in een kleine waterval waar het water wel enorm snel stroomde. 

's Ochtends kwamen we verder ook nog langs het mooie meer, Lake Taupo. Het grootste meer van Nieuw Zeeland, waar ik heerlijk even langs de rand heb gelopen. Het weer was vandaag wat anders, want we hadden vanochtend wat regen, de eerste regen die ik hier overdag heb meegemaakt. Jammer, maar dat hoort er natuurlijk ook bij.

Later die middag kwamen we in Wellington aan, de hoofdstad van dit mooie land. Druk was het wel, maar dat had vooral te maken met een ongeluk. Het zij zo, we kunnen er niets aan veranderen. Via Mount Victoria, waar ik op de look-out heerlijk kon rondkijken over de baai waarin de stad ligt, reed ik naar het hotel waar ik rond zevenen aankwam. Morgen wel weer verder. 

Deze stad is net als in Auckland een mengelmoes van architectuur-stijlen. Oud en nieuw, modern en ouderwets... alles staat door elkaar. De moderne bijenkorf waar de verschillende ministeries gehuisvest zijn staat naast het ouderwetse station en daarnaast zit weer het museum wat weer bijzonder modern is...

Hierboven een foto vanaf de Look-out op Mount Victoria. 

Morgen weer verder! Kia Ora!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten