woensdag 26 februari 2014

En toen waren we weer thuis

Kia Ora!

Of eigenlijk mag ik nu weer gewoon 'hallo' zeggen, zeker nu ik weer gewoon in Nederland ben. Nadat ik dinsdagochtend in Christchurch ontbeten had ben ik doorgegaan naar het vliegveld waar ik via Singapore naar Amsterdam zou vliegen.

Mijn laatste van de vijf meegebrachte boeken was tijdens die eerste vlucht ook uitgelezen, maar omdat ik met Singapore Airlines vloog, kon ik vouchers ophalen om daarmee op het vliegveld nog wat geld uit te geven. En dat heb ik gedaan ook!
Ik heb een boxset van John Green gekocht, de schrijver van onder andere 'the fault in our stars'. Dat ik ook het boek wat ik tijdens de tweede vlucht bijna in één ruk heb uitgelezen. Ik snap ook direct waarom het al zo'n lange tijd op de nummer 1 plek van de beste boeken van de NewYorkTimes staat. Wat een bijzonder boek! Aanrader eerste klas. U
Tijdens de vluchten heb ik ook nog wel enkele films gezien - tijd zat immers - waaronder Enders Game, Frozen en een actiefilm. Je moet immers wat. 

In Singapore wachtte mijn zus, zwager en neefjes al op mij. Terwijl ik in de kortste rij ging staan, waar je vanzelfsprekend het langste moest wachten, stonden zij bij de arrivals al te wachten. Samen hebben we gegeten en nog wat gedronken aan de waterkant. Ik kan nu in ieder geval zeggen dat ik ook in Singapore geweest ben, ook al was het maar voor even.

Momenteel zit ik in de trein deze blog te schrijven. Het vliegtuig kwam vroeg aan (een half uur eerder dan gepland) en dat zorgde er bij mij voor dat ik ineens de vroegere trein kon pakken, waarbij ik rond negen uur thuis zal zijn.

Mijn volgende reis? Tja. Ik sprak een jongen uit Christchurch die me overtuigde dat ik echt nog het noorderlicht moest zien. En daar ben ik het mee eens. Tromsø in de winter... Lijkt me gaaf. 
Tegelijkertijd ben ik nog niet op twee continenten geweest die daardoor ook hoog op de lijst blijven staan. Afrika en Zuid Amerika komen ook nog aan bod. 
Maar nu eerst maar gewoon weer eens Nederland. Daarna zien we wel weer verder.

Tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten