zaterdag 3 september 2011

Amerika en Canada; de voorbeschouwing (2)


Amerika en Canada; de voorbeschouwing (2)

Na het eerste deel van de voorbeschouwing op mijn reis naar de Verenigde Staten en Canada volgt nu het tweede deel. Waar het eerste deel vooral veel zaken bevatte over mijn contact met jullie, zal deze blog vooral gaan over de locaties die ik hoop te bezoeken.

Laat ik beginnen met het begin. Ik vertrek op 19 september met het vliegtuig naar Washington D.C. Daar hoop ik rond het avonduur te landen met het vliegtuig, waarna ik naar het hotel zal worden gebracht. Een briefing zal volgen over de reis en ik zal mijn reisgenoten leren kennen.
De dag erna gaan we door Washington toeren en de bezienswaardigheden bekijken. Helaas gaan we niet het Witte Huis binnen, dat was teveel geregel en had in theorie al een jaar eerder aangevraagd moeten worden. Alhoewel dat jammer is, laat ik het de pret niet drukken.

Op dag drie gaan we vanaf Washington op weg naar New York en maken een tussenstop bij Gettysburg, de plaats waar de belangrijkste en grootste veldslag van de Amerikaanse Revolutie plaatsvond.
Als we in New York aankomen is het avond, maar de twee dagen die daarop volgen ga ik proberen New York op z’n kop te zetten. Veel van de plekken die de ‘Big Apple’ rijk is hoop ik te bezoeken, waaronder natuurlijk het Vrijheidsbeeld en de immense hoogte van het Empire State Building. Voor de rest zie ik het nog wel!

Op de zesde dag reizen we naar Boston, één van de plaatsen die ik niet wil missen! Boston is misschien wel de meest historische stad van Amerika en kan ik, als geschiedenisliefhebber, dus niet missen. Ik hoop daar de bekende ‘Freedom Trail’ te lopen.

Kaart
Dag zeven brengt me naar het White Mountain National Forest en door Vermont, terwijl we op weg zijn naar de Canadese grens om in Québec City te eindigen. Dag acht gaat door naar Montréal. Op dit moment heb ik nog geen idee wat ik daar ga doen, dus enige research zal nog gedaan worden!
De dag daarna gaan we door naar Ottawa, weer zo’n mooie plaats in Canada – verwacht ik – en kunnen we de gehele middag genoeg dingen zien en beleven. Hiervoor geldt echter hetzelfde als voor Montréal; ik heb nog geen idee.
In de middag van dag tien gaan we door naar Toronto. Dit is de grootste stad van Canada en aldaar hoop ik de stad vanuit de lucht zien vanuit de CN Tower die meer dan een halve kilometer hoog is.
Het contrast tussen oud en nieuw moet daar geweldig zijn en er schijnen hele goede restaurants te zijn. Genoeg te doen dus!

Op dag twaalf ga ik op weg naar één van de meest bijzondere waterval ter wereld: de Niagara Falls. Daar zal mijn fototoestel wel rijkelijk klikken, denk ik.
Dag dertien gaat door naar het land van de Amish, waar we ook zullen overnachten. Ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet.
Tenslotte gaan we vandaar weer terug naar Washington. Daar pakken we het vliegtuig weer om terug te gaan naar Nederlandse bodem.

Vijftien dagen en dertien nachten zal ik onderweg zijn, de derde dag van oktober hoop ik weer te landen in Amsterdam. Op de kaart die hierbij zit zie je alles nog eens, alleen dan wat meer overzichtelijk.

Vragen, opmerkingen en ideeën zijn altijd welkom! 

Mogelijk komt er voordat ik vertrek nog een blog met ideeën en dingen die ik ga bekijken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten