zaterdag 13 november 2010

Writing as an Art

Dag 13.

Best moeilijk. Een verhaal moeten schrijven als opdracht, en dan ook nog eens binnen twee dagen. Ik ben nu al een tijdje bezig, maar het is erg lastig. Alhoewel ik al op een kleine duizend woorden ben, merk ik dat het toch niet allemaal zo makkelijk gaat. Alsof ik schrijven lastig begin te vinden.

Dat is waarschijnlijk ook het verschil. Als ik iets moet doen, gaat het vaak anders dan als ik iets wil doen. Begrijp me niet verkeerd, deze opdracht heb ik zelf aangenomen, maar het is toch nog knap lastig. Schrijven is een kunstvorm waarin je jezelf kunt uiten. Maar wat nou als dat even wat lastiger gaat?

Een goede nachtrust doet wonderen. Dat wist ik ook van tevoren al. Maar vannacht heb ik - voor het eerst in drie weken - weer eens echt goed geslapen. Ook al was ik om acht uur vanochtend wakker (en lag er pas na twaalven in) ik had het idee dat ik de hele wereld aan kon. Min of meer is dat ook gelukt.

Het mooie van Twitter is dat je alles kunt lezen wat er in de wereld gebeurd. Vaak zie je, voordat het op het journaal is of dat het op nieuwssites als nu.nl staat, al wat er aan de hand is. Dat is wat ik er leuk aan vind, waarom ik het gebruik. Ik wil nog net niet stellen dat ik niet zonder kan, maar het verrijkt mijn wereld wel. Verrijkt het de jouwe ook al?

Hoe dan ook, ik moet eigenlijk verder gaan met schrijven. Anders gaat dat niets worden. Vergeet jij niet om een nieuwe opdracht te verzinnen? Het kan me niet gek genoeg zijn!
Stuur 'm op naar mijn mailadres of geef 'm als reactie op dit bericht. Ook via andere media kan je mij bereiken, dus laat 'm weten!
Je kan 'm insturen tot maandagmiddag 17.59 uur!

Fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten