zaterdag 20 november 2010

Off the Radar

Dag 20.

De kerstman? Met van die lichtjes op z'n hoed? Zo maar één van de reacties op de foto van gisteren. Helaas is dit niet het geval, de kerstman is enigszins ver weg. Zeker nu sinterklaas nog komen moet. Nee, alhoewel het een leuke gok is, is dat niet de echt meest leuk kinderfiguur wat ik ken.

Nee, dat dus niet. Maar blijf het vooral proberen. De figuur die ik in mijn hoofd heb is iemand die je, ook al kijk je het nu, terwijl je ouder bent dan toen je als kind zijnde keek, nog steeds je dag helemaal goed maakt. Zijn lach zorgt voor een constante glimlach op je gezicht. En dat is pas mooi!

Vanavond ben ik niet aanwezig. Dat gebeurt wel vaker, maar nu zul je ook zien dat ik 'van de radar' verdwijn. PC gaat uit, mobiel gaat uit... Als je me wilt bereiken, zal dat dus lastig gaan. Niet dat het helemaal niet lukt... Je zal vast ergens mijn auto zien staan en de link leggen dat ik in de buurt ben. Dat kan zomaar.

Nee, vanavond ga ik weer eens naar de bios toe. Er is weer eens een film in de bioscoop die ik wil zien. De nieuwe Harry Potter. En nu ga ik met wat vrienden die, laat ik eerlijk zijn, net als ik de hele serie boeken ook gelezen hebben. En ook alle films er omheen gezien hebben. Dus kunnen we weer flink leuke discussies gaan krijgen over het al dan niet goed volgen van het boek.

Nu doe ik dit vaker. Ik lees vaak boeken alvorens naar de film te gaan. Ook al kost me dat een middag of een dag om het boek te lezen. Ik wil van tevoren graag weten waar de film over gaat, zodat ik niet achteraf spijt krijg. En op deze manier hoeft dat ook helemaal niet.

Trouwens, dit is - zoals je al kan lezen bovenaan - de twintigste dag dat ik deze blog bijhoud. Ik ben de maand begonnen met een doel, en, voorzover ik nu kan kijken, dit doel ga ik halen ook. Een maand lang een blog bijhouden. Begon ik zo'n vijf jaar geleden met af en toe een blog, op de meest onmogelijke tijdstippen, is het nu van maandelijks naar wekelijks gegaan en lijkt het nu zelfs dagelijkse kost te gaan worden.

Dat laatste zal het niet altijd blijven. Op het moment heb ik al een 'missie' liggen voor 2011. Een Collab-blog. Daarvoor ben ik nog op zoek naar enkele medeschrijvers. Dus, heb jij ongeveer een uurtje per week over? Reageer! Dan zal ik je meer details geven!

Hoe dan ook: ik zal nog een klein tipje van de sluier oplichten. Dat je iets meer weet over mijn favoriete personage uit mijn jeugd. Mijn neefje en nichtje weten allebei wie het is, en lachen me er voor uit. Zo gek is het. Oom Martijn en ... , dat kan toch niet?

Nou wel dus. Weet jij al wie het is? Misschien dat deze foto helpt.

Laat het maar weten! Ik ben benieuwd!

Hoe dan ook: Heb jij nog een opdracht voor de komende week? Stuur 'm op! Reageer via het hokje hieronder of mail me.

Fijne dag nog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten