maandag 8 november 2010

Waking up Before the Break of Day

Dag 8.

Vanochtend vroeg schrok ik wakker. Ik vroeg me af of ik mijn wekker wel had gezet. En of ik überhaupt wel een cd in mijn radio had zitten. Misschien dat die laatste opmerking wat uitlegt behoeft. Mijn wekker slaat namelijk automatisch aan op de cd-speler, maar mocht er geen cd in zitten, dan gaat mijn wekker niet.
Om half vier 's nachts keek ik dus, en gelukkig maar, er zat een cd in. Mijn wekker was ook gezet.

Maar daarna nog weer slapen? Natuurlijk niet! De gehele verdere ochtend heb ik - tot half zeven weliswaar - liggen woelen, keren en zuchten. Da's erg vervelend, omdat je wel wilt slapen, maar het kan niet. Frustratie alom.

Half zeven startte de cd met spelen, ik zat lekker mee te tikken op de maat, en toen stopte de cd weer. In no time was het zeven uur. En om kwart over zeven moet ik in de auto zitten, want anders sta ik echt in de file.
Ik moest gelukkig werken in Bedum, maar bij Groningen staat - natuurlijk - alles vast. Mijn zus en zwager reden een vijf minuten later achter mij aan, en ik vroeg me nog af of ik hen moest bellen, zodat ze de file konden vermijden...

Helaas reed ik naast een politieauto en mijn handsfree-set heb ik (nog steeds niet, tot ergernis van mij) niet geïnstalleerd. Dus dat is weer pech hebben. Niet gebeld, maar volgens mij wisten ze toch niet dat ik voor hen reed... Of misschien ook wel. Hoe dan ook. Niet gebeld.

Vandaag dus heerlijk gewerkt. Een groep 5/6 van zo'n 25 leerlingen die stuk voor stuk schatjes waren. Maar ja, dat zijn ze rond die leeftijd vaak, nietwaar? Ik voelde me echter wel een soortement dure oppas, want mijn rooster was erg simpel.
Stillezen, bijbelverhaal, rekenen, gym, taal en crea. En er waren vakleerkrachten voor gym en crea. Oftewel: ik heb twee uur lang betaald niets gedaan. Best apart, maar is ook wel makkelijk. Niet moeilijk doen, dus.
In de tussentijd nog een keer gebeld voor komende woensdag, maar - voor de derde keer - gezegd dat ik niet kan, omdat ik dan al in Hoogeveen sta. Nou ja. Niets aan te doen. Wie het eerst komt...

Ik heb mijn mail nog niet bekeken. Ik weet nog niet welke opdrachten er zijn. Ik ben benieuwd wat jullie hebben ingestuurd. We zullen zien.

Tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten