maandag 29 november 2010

Sint Nicolaas Will Be Coming

Dag 29.

Vandaag een leuke groep zeven onder mijn hoede mogen nemen. Lekker druk - soms te - waardoor je genoeg te doen hebt. En de hele middag had ik voor mezelf. Maar dat vergt misschien enige uitleg:
In het mailtje wat ik van de docent ontving stond namelijk het volgende:

" 's middags hebben ze natuur maar de handleiding hiervan heeft mijn collega thuis, en voor geschiedenis hebben ze een toets maar die gaat niet door omdat ze vorige week de samenvatting niet hebben meegekregen. Dus heb je voor de middag alleen tutorlezen. Zie je het zitten om zelf iets te bedenken voor de verder middag? bijvoorbeeld een tekenles, deze hebben ze afgelopen week niet gehad. "

Dus dat werd makkelijk! Vrijdag heb ik ook al een tekenles gegeven rond exact hetzelfde onderwerp, alleen dan in een andere groep. Zulke lessen kun je makkelijk in verschillende groepen geven. Da's het makkelijke van invaller zijn.

Een complete les gewijd aan Sinterklaas. De Goedheiligman heeft natuurlijk genoeg te vertellen, en ik daarover ook al zo veel. Uiteindelijk was de opdracht een ander vervoersmiddel voor de Sint te tekenen. Elk jaar weer met dezelfde oubollige pakjesboot is wat eentonig. En datzelfde geldt ook voor Americo.

Dus, met de ontwerpen die in de klas zijn gekomen zijn er genoeg alternatieven! Dus Sint: lees maar mee!

  • Skeelers
  • Luchtballon
  • Waterski's
  • Stoeltjeslift (vergt echter enige voorbereiding, nl. het neerzetten van een stellage)
  • Skelter
  • Tractor
  • Limousine
  • F16
  • Helikopter
  • en ga zo maar door...
De leukste moet echter nog komen. Iemand was zo slim om Americo te veranderen in een veel leuker iets. Een stokpaard! Leuk hè? Zie je het al voor je?

Trouwens, je kan nog een opdracht inzenden. Ik kijk morgen toch pas. Dus, heb je nog geen nieuwe opdracht verzonnen: stuur 'm op! Mijn mailadres staat ergens anders wel, maar ook op andere manieren kan je me bereiken!

Fijne dag nog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten