donderdag 6 januari 2011

India: Day 2

2e blog vanuit India.

Woensdagochtend begon de dag vroeg. Alhoewel...
Ik werd wakker om half acht van het verkeer en de andere geluiden die hier 'normaal' zijn. Laat ik even uitleggen dat het weliswaar half acht was, maar back home was het dus maar drie uur. Vijf uurtjes slaap is dus het maximale wat ik geslapen heb.
Niet dat dit een probleem is, dat zeker niet. Mijn zwager was al op, hij zat bij mijn kleine neefje en maakte zich verder klaar om naar het werk te gaan.

De rest van de dag was al net zo rustig als de ochtend. Samen met mijn zus zijn we even door de buurt gelopen. Het is echt verschrikkelijk apart om het ene moment te lopen langs grote huizen en daarnaast een klein steegje te zien waar kleine krotjes zijn gebouwd waar mensen ook gewoon werken en leven. Grote verschillen, en die zal ik nog wel veel vaker tegenkomen.

Ook zijn we even naar de supermarkt geweest. Toch eigenlijk een complete beleving. Aardige mensen, dat zeker, maar wel heel wat minder aanbod dan in Nederland. Ook is het afwegen van groente en fruit grappig. Als blanke westerling zijnde helpen ze je er graag mee. Alsof het werken met roepies enigszins lastig kan zijn. (wat het eigenlijk ook wel een beetje is, vooral het omrekenen. Ga er maar vanuit dat 1 euro ongeveer 60 roepies zijn, dus als je boodschappen doet voor 450 roepies, je in Nederland 7,5 euro kwijt bent.)

Eenmaal weer terug in het huis hebben we een programma gemaakt voor de komende dagen. Niet onbelangrijk, want nu weet ik precies wanneer ik iets zie. En daar heb ik zin in!

's Avonds nog een Indische film gezien, een komedie. '3 Idiots' is gewoonweg idioot grappig. Niet enkel om het verhaal, maar de Indiërs hebben een compleet andere versie van films. Is het in Hollywood gewoon om een komedie toch niet langer dan twee uur te laten zijn, in India is dat nonsens. Bollywood maakt gewoon komedies van drie uur.
En natuurlijk moeten ze daarin zingen. Normaalste zaak van de wereld. Er gebeurt iets en daar zing je over. Doen we in Nederland ook altijd, toch?

Rond enen weer het bed in gedoken. Tijd om weer te slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten