zondag 12 mei 2013

50 Books - Vraag 18

De achttiende blog rondom de #50Books uitdaging die Petepel begonnen is. Deze week een - voor mij in ieder geval - puur hypothetische vraag. Vraag 18:

Welke door literatuur geïnspireerde tatoeage zou jij graag willen hebben?

Poe, een tatoeage. Dat hoef ik niet zo nodig.
Dat waren mijn eerste gedachten bij het lezen van deze vraag. Gelukkig kan ik altijd heerlijk hypothetisch doorgaan, en dat evenzo ook over deze vraag. Want het vereeuwigen van een stukje tekst op je eigen lichaam, zodat je het altijd bij je draagt... het heeft wel iets moois.

Toch zijn er niet direct ideeën die bij me opspringen. Mooie quotes zijn er genoeg, maar om die nu voor altijd bij je te hebben, dat gaat me wat ver. Laatst las ik echter wel een mooie quote van een Engelse schrijfster uit de negentiende eeuw, Charlotte Brontë. Ja, de zus van...

Ze schreef de volgende zin: 'In het hart van het leven verkeert immer de dood.' Een mooie zin, die weliswaar je aan het denken zet, maar tevens ook laat zien hoe vergankelijk het leven is. Gandhi heeft deze zin - weliswaar licht veranderd - ook gebruikt: 'In het hart van de dood houdt het leven stand.'

Als er dan al iets op mijn lichaam zou komen, met de nadruk op het woordje als, dan zou het de zin van Brontë zijn. Enkel en alleen fictief dan. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten