zondag 10 maart 2013

50 Books - Vraag 9

We vliegen door de weken en zijn nu bij vraag 9 van de #50Books-Challenge van Petepel die ons wekelijks een nieuwe vraag geeft waarover wij - jij dus ook - een blog kunnen schrijven. De eerdere bijdragen kan je vinden via het label 50books. Nu dus de negende vraag:

Hoe kom jij aan je boeken?

Ik ben zelf een boekkoper en geen -lener. Ik heb geen abonnement bij de bibliotheek en slechts heel zelden leen ik boeken van deze of gene. Dat betekent dus ook dat ik veel boeken op de één of andere manier bij mij thuis moet zien te krijgen. Meestal koop ik ze online, waarna ik ze bij de deur krijg of dat ik ze kan ophalen in de boekhandel.

Nu zijn er in mijn woonplaats best wat boekhandels, alleen de meesten verkopen niet direct alle boeken die ik zoek. Dat is enerzijds erg frustrerend, anderzijds is het alleen maar mooi, want op die manier kom ik wel weer aan nieuwe ideeën voor boeken: online en in de boekhandel kijken mijn ogen goed.
Er is zelfs een tijd geweest dat ik geen boekhandel in kon zonder dat ik er uit liep met een tas met in ieder geval een paar boeken.

Nu is dat ietsje anders. Ik let op wat ik koop en koop ook vooral op eigen interesse en op aanraden van anderen. Maar dan nog veelal via internet.

En jij?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten