zondag 17 maart 2013

50 Books - Vraag 10

Vraag 10 van de #50Books-uitdaging van Petepel.

Wat betekent de Boekenweek voor jou?

Voor het antwoord zal ik vandaag kort en krachtig zijn. Het is namelijk zo dat de officiële Boekenweek weinig tot geen betekenis in mijn leven speelt. Alhoewel je bij aankoop van een bepaald bedrag een klein geschenk krijgt, heb ik al jarenlang het idee dat de schrijver daarvan niet in mijn straatje past.
En ja, ik heb enkele jaren achtereen de geschenken gelezen, maar meer om wat te lezen te hebben dan om de plezier die het lezen me - zou moeten - schenken.

De Kinderboekenweek, waaraan vele scholen meedoen, is echter wel weer een week waaraan in meedoe. Ik lees de boeken die dan worden aangeraden voor aan klassen en afgelopen jaar heb ik zelfs een tentoonstelling georganiseerd met collega's voor deze week. Dan trek ik alle registers open.

Maar de Boekenweek... *schudt zijn hoofd*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten