zondag 24 februari 2013

En de Oscar gaat naar...

Vanavond zijn in Hollywood de Oscar-uitreikingen. Een avond waar door veel filmliefhebbers halsreikend naar wordt uitgekeken en waar ook flink over gespeculeerd wordt, maar gelukkig hoeft u nadat u dit gelezen heeft niet meer te speculeren over de belangrijkste categorieën, want daar zal ik mijn licht even over doen schijnen.

Om even een opsomming te maken over de grootste kanshebbers:

  • Lincoln: 12 nominaties [2 Oscars gewonnen]
  • Life of Pi: 11 nominaties [4 Oscars gewonnen]
  • Les Misérables: acht nominaties [3 Oscars gewonnen]
  • Silver Linings Playbook: acht nominaties [2 Oscars gewonnen]
  • Argo: zeven nominaties [3 Oscars gewonnen]
Beste Film
Alhoewel Lincoln van tevoren gezien werd als de te kloppen film, ben ik van mening dat de film Argo, net als Lincoln een echte Amerikaans heldenverhaal, de winnaar gaat worden van de beste film. Daarom verwacht ik Argo als winnaar te zien, gevolgd door Lincoln en Silver Linings Playbook. [Winnaar: Argo]

Beste Regisseur
Tja, aangezien de regisseur van Argo niet eens genomineerd is voor deze prijs, zal deze prijs mogelijk in handen vallen van Steven Spielberg (Argo) Maar laten we Ang Lee (Life of Pi) en Michael Haneke (Amour) niet uitvlakken. Zij hebben ook een kans. [Winnaar: Ang Lee]

Beste Mannelijke Hoofdrol
Daniel Day-Lewis (Lincoln) is de te kloppen man. Ik vermoed dat deze de prijs ook wint. Alhoewel Cooper, Jackman, Phoenix en Washington allemaal geweldige namen zijn, wint de hoofdrolspeler uit Lincoln deze Oscar. [Winnaar: Daniel Day-Lewis]

Beste Vrouwelijke Hoofdrol
Dit is een moeilijke: er zijn vijf vrouwen genomineerd waarvan er drie echt super gespeeld hebben in hun film. Emmanuelle Riva (Amour) lijkt een outsider, maar Amour is zeer hoog gewaardeerd. Jessica Chastain (Zero Dark Thirty) heeft een knappe rol te pakken in haar film, maar in mijn mening gaat Jennifer Lawrence (Silver Linings Playbook) deze Oscar pakken. [Winnares: Jennifer Lawrence]

Beste Mannelijke / Vrouwelijke Bijrol
Robert de Niro (Silver Linings Playbook) en Anne Hathaway (Les Misérables) [Winnaars: Waltz en Hathaway]

Beste Originele / Bewerkte Script
Amour en Argo [Winnaars: Django Unchained en Argo]

Beste Animatiefilm
Alhoewel ik denk dat Wreck-it Ralph wint, hoop ik dat Brave het beeldje meeneemt. [Winnaar: Brave]

Beste Buitenlandse Film
Amour. [Winnaar: Amour]

---

Op Maandag 25 februari geüpdatet: de winnaars staan in rood aangegeven

---

Dat zijn mijn ideeën voor vanavond/vannacht in Hollywood. We zullen zien hoeveel ik juist voorspel.
Even het overzichtje:

Laatst Gelezen Boek: The Host - Stephenie Meyer
Laatst Gekochte CD: The Truth About Love - P!nk
Laatst Geziene Films: Resident Evil: Retribution (2012) The Italian Job

Geen opmerkingen:

Een reactie posten