zondag 9 september 2012

Driving up to Victoria Peak

China, dag 21,
Zaterdag.

Alhoewel het zondagochtend is op het moment van schrijven, ga ik beginnen met een kleine vijfendertig uur geleden, toen ik nog in Hong Kong was. Nu zit ik namelijk in de trein op weg naar huis. Maar, zoals gezegd, eerst terug de tijd in.

's Ochtends bracht de chauffeur mij naar Victoria Peak, gelegen op het Hong Kong Island. Het staatje bestaat zelf uit een kleine 250 eilanden, waarvan er veel is aangelegd en toch ook voor het grootste gedeelte uit groen bestaat. De lokatie van mijn hotel, North Point, is dus ook gelegen op dat kleine Hong Kong Island.
Waar ik de avond gisteren was, de Shunde-kant, is veel dichter bevolkt. Na enkele minuten van het uitzicht genoten te hebben ben ik door gelopen naar het grote shoppingcentrum wat zich daar bevindt. Daar was een boekwinkel die ik snel bezocht heb, want daarna vertrok ik direct om naar de zuidkant van het eiland naar Stanley Market te gaan.

De zuidkant zit vol met kleine (aangelegde) strandjes waar de rijksten en de expats wonen. Veel blanken waren daar dus ook, maar de terrasjes waren erg goed. Vanaf Stanley Market reed de chauffeur via de panoramische route terug naar North Point om de koffers op te halen.

Rond achten 's avonds vertrok ik naar het vliegveld waar mijn vlucht om tien over twaalf zou vertrekken.
Wachtend met een kopje thee en een paar snoepjes vloog de tijd. In het vliegtuig werd natuurlijk direct het avondeten geserveerd, hetgeen ik overgeslagen heb, op het ijsje na dan. Echt Haagen Dasz ijs sla je niet over...

In het vliegtuig heb ik vier films gezien: Brave (geweldige animatiefilm) Save (actiefilm met Jason Statham) SnowWhite and the Huntsman (leuke versie van het sprookje, wel lichtelijk duister) en Man in Black 3 (behoeft geen uitleg, denk ik). Ook heb ik een geweldige nieuwe serie 'ontdekt' waar ik drie afleveringen van gezien heb... Touch, zo heet het. Het gaat over een vader van een bijzondere jongen. Meer zeg ik niet, bekijk de pilot maar!

Rond half zeven stond ik op Schiphol, geheel volgens plan. Douane, koffers... Ik werd niet eens aangehouden! Voor het eerst bij Schiphol!
Daarna met de bus naar de ArenA gegaan, de trein naar Utrecht gemist, dus degene naar Nijmegen gepakt (alsnog in Utrecht uitgestapt) vervolgens de trein naar Enschede gepakt (om naar Amersfoort te gaan) om vanaf daar de trein naar het noorden te pakken.
Ruim vier uur na aankomst was ik thuis... Lang leve werkzaamheden... (ik sta nu weliswaar in Zwolle, maar als alles goed gaat, klopt die tijd) De reis zit er nu op, maar dat betekent niet dat alles afgelopen is, want er komen nog enkele foto's en andere dingen.
En daarna vast wel meer blogs met diverse inhoud. Dus hou alles in de gaten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten