maandag 3 februari 2014

Hoe mooier het vooruitzicht...

Des te langzamer de tijd lijkt te verstrijken.

Het is nog maar maandag. Wachtend lijkt de tijd langzamer te verstrijken dan als je ergens mee bezig bent. Niet dat ik de hele tijd stil heb gezeten, dat zou - op z'n zachts gezegd - nogal apart zijn. Dat past niet bij mij. Bijna alles wat ik van tevoren heb kunnen regelen is geregeld, slechts enkele losse draadjes mag ik nog vastmaken.

Ik heb zelfs al rekening gehouden met de mogelijkheid dat de trein 's ochtends niet vroeg genoeg op de luchthaven is. Daarom heb ik een goedkoop hotelletje gevonden nabij Schiphol met een uitstekende shuttle-service. Je zou je vlucht maar missen door de NS.

Alhoewel ik graag weer een dagelijkse blog wil bijhouden aan de andere kant van de wereld, heb ik op dit moment nog niet van alle plaatsen een overzicht in hoeverre ik er op het internet kan. Ik ga er van uit dat overal mijn tablet wel verbinding kan maken, maar je weet maar nooit.

Tevens zal ik de blogs weer 's avonds schrijven, net als bij alle andere reizen het geval was. Toch direct maar even een opmerking hierbij: er zit twaalf uur tijdsverschil tussen beide landen dus ze worden in de ochtend of het begin van de middag geplaatst.
Ik schrijf ze wederom op mijn tablet dus eventuele spelling en grammaticale fouten mag je door de vingers zien. :)

De eerste blog zal mogelijk vanuit Singapore komen (mits tijd/ internet) en anders vanuit Auckland. Let wel: daar kom ik pas op 7-2 aan en dan ook nog eens laat in de avond of aan het begin van de nacht. Of ik dan nog puf heb...
Zesendertig uur onderweg met een stop-over in Singapore van 4 uur. Ik geef toe, de reis heen en terug is - voor zover ik het nu kan beoordelen - niet het leukste punt van de reis. Maar gelukkig volgen er enkele mooie weken tussenin, waarin ik heerlijk ga genieten van de zon (weersvoorspelling Auckland komende zaterdag: 22°c) en vanzelfsprekend alles wat er komen gaat.

De koffer mag nog worden ingepakt, maar er gaan sowieso enkele dingen mee. Ik heb een paar boeken klaar liggen (nee, geen e-reader voor mij) en tevens een kleine honderd cd's (op mp3-formaat en -speler natuurlijk) zodat ik altijd wat te doen heb.
Bij al mijn reizen bezoek ik ten minste één museum, waardoor ik ook meer inzicht krijg in de geschiedenis van het land - waar ik momenteel me ook voor aan het inlezen ben. Deze reis zal dat niet anders zijn.
Mijn insteek blijft toch vooral op het ervaren van de andere cultuur: dus niet op het strand liggen voor een dag of langer. Dan was ik wel naar Gran Canaria gegaan (hetgeen goedkoper, warmer(?) en dichterbij is) maar waar je qua geschiedenis toch wel iets minder hebt.

Het is tijd. Donderdag vertrekt mijn vliegtuig, misschien dat er voor deze dag nog een blog volgt (wachtend op Schiphol o.i.d.) maar dat zien we dan wel.

Bon Voyage en tot begin maart!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten