zaterdag 8 februari 2014

De reis door de nacht

De reis is nu echt begonnen! Donderdagochtend op Schiphol vertrokken, vrijdagavond in Auckland aangekomen. Of eigenlijk moet ik zelfs zaterdagnacht zeggen, gezien het punt dat ik pas rond tweeën in het hotel aankwam.
Het regende en was toch lekker warm, zo midden in de nacht en ik genoot dan ook echt om weer eens buiten te zijn. Want, laten we wel stellen, een reis die zo lang duurt is niet fijn.

Zeker ook als je al niet helemaal lekker bent - hoofdpijn en een flinke verkoudheid helpen in dit geval echt niet. Meer en meer merkte ik dat ik misschien iets langer had moeten nadenken voordat ik zo'n lange reis zou maken. De geur van warm eten in het vliegtuig liet mijn maag al rondjes draaien, dus we hebben het maar rustig aan gedaan.
De eerste vlucht, ongeveer twaalf uur van Amsterdam naar Singapore, was rustig. Ik heb het eerste boek uitgelezen, filmpje gekeken en daarnaast flink wat gelopen. Het merendeel van de vlucht was in het donker - logisch natuurlijk als je deze kant opvliegt.
De tweede vlucht daarentegen, van Singapore naar Auckland, was iets minder fijn. Ik zat naast het raam, hetgeen niet direct een probleem oplevert, maar steeds vragen "mag ik er even langs" is soms ook zo vervelend. Toch kon ik fijn uit het raam kijken en heb zelfs, toen we over Sydney vlogen, het operahuis nog gezien. Van de bovenkant, maar dan nog.

Zoals verwacht weinig gegeten in het vliegtuig, filmpje gekeken, tweede boek uitgelezen... (Ik heb maar vijf boeken mee, gaat dit een probleem vormen?)
En nu? Nu ben ik dus in Auckland. In Nieuw Zeeland. Aan de andere kant van de wereld...

Verder weg van jullie kan ik nu dus echt niet meer! ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten