zondag 15 december 2013

50 Books - Vraag 49

Vandaag de een-na-laatste vraag van Petepel. Vraag 49, speciaal voor jullie.

Denk je ook dat boekbloggers een belangrijke(re) rol kunnen spelen in het promoten van een boek? En heb je daar nog tips voor?

Boekbloggers kunnen zeker een belangrijke rol spelen in het promoten van boeken. Zeker de personen die voor mij het volgen waard zijn laten soms wel eens een boektitel vallen waarna ik daadwerkelijk dit boek aanschaf. Zo gebeurde dat bij mij bij de 'Game of Thrones' serie, maar ook bij de boeken van 'de onsterfelijke Nicholas Flamel'.

Sowieso zal je aanraders van mensen die dezelfde smaak in boeken hebben als jijzelf eerder meenemen dan de boeken die een boekhandel 'zomaar' aanraadt. En waarom zouden uitgevers deze bloggers dan ook niet belonen? Dat lijkt me niet meer dan eerlijk.

Toch weet ik dat de meeste bloggers de beloning niet geheel belangrijk vinden. Een compliment is vaak al op zijn plek en bij dezen wil ik dan ook iedereen bedanken die mij de afgelopen weken een boektitel heeft gegeven waar ik de komende weken mee bezig kan zijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten