maandag 28 januari 2013

50 Books - Vraag 3

Week drie van de 50 Books Challenge, waarbij elke week een vraag wordt gesteld over boeken. Hiernaast vind u de links naar de vorige twee vragen en hier vind u de link naar de initiator, Petepel. Hij is met de uitdaging begonnen en ik volg simpel zijn voorbeeld.
Vraag 3:

Wat is jouw favoriete plek om een boek te lezen?

In principe maakt het mij niet uit waar ik een boek lees. Of dat op de bank, in bed, in de trein of in een park is, als ik er rust kan vinden om te lezen is het mij allemaal best. Vroeger las ik enkel in bed, tot een uur of twee, waarna ik ging slapen. Momenteel is het overal waar ik ben, mits ik rust kan vinden. Dat laatste kan al simpel genoeg door muziek op te zetten als het ergens druk is, zoals in de trein.

Laatst reed ik met de trein mee naar Utrecht (plus anderhalf uur vertraging) en 's avonds weer terug. In die tijd heb ik bijna een geheel boek verslonden. Dat was ook wel nodig, want ik heb ondertussen een stapel nieuwe boeken liggen die ook - weliswaar geduldig - wachten om gelezen te worden.

Ik heb dan ook altijd een boek bij me. In het ziekenhuis, wachtend op een afspraak, lees ik. In de metro in New York, voor de tigste keer, pak ik mijn boek. Staand in de trein, terwijl we reden naar school: mijn boek kwam tevoorschijn. In het park, in de zomer bij de vijver op een bankje... je raad het wel.

Waar het ook is, hoe druk het ook is... ik kan er lezen.

Waar lees jij het liefst?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten