dinsdag 28 augustus 2012

It's all quiet in the Taoism temple


China, dag 9,
Maandag.

Vanochtend was het heerlijk wakker worden in mijn suite. Het licht wat door de luiken naar binnen kwam, het vrolijke getetter van enkele vogeltjes... 
Na het ontbijt zijn we de stad ingegaan en hebben we als eerst het gerechtsgebouw bezocht, waar om half tien een klein toneelstuk werd opgevoerd over hoe de rechtspraak in die tijd ging. Volgens Kevin, de lokale gids, ging het over gestolen geld, maar op mijn nagesynchroniseerde versie viel ook niets af te dingen. Zelfs de Chinezen die daar waren lachten op exact de juiste tijd.
Het is overigens erg leuk om de taal na te synchroniseren, je hebt geen flauw idee waar ze het over hebben en toch wordt het een stuk leuker om vanalles te horen...

Nadat we de gevangenis en de verhoorkamers gezien hebben, vertrokken we weer om een stuk op de stadsmuur te lopen. We liepen van de zuidpoort naar de oostpoort, een kwart van de muur, hetgeen ongeveer twee kilometer was.
Vervolgens dronken we wat koffie alvorens de allereerste Chinese bank op te zoeken die - wat een verrassing - zich in Pingyao bevond! 

Na de lunch hadden we een vrije middag, die besteed werd aan winkelen, foto's maken en bovendien genieten. Die avond, toen het grootste gedeelte van de groep waarmee ik reis naar de lokale toneelvoorstelling ging (die, als ik zo hoor, niet bij iedereen in de smaak viel) ben ik met een ander Pingyao gaan verkennen.
We kwamen aan bij een kleine tempel die net wilde gaan sluiten, maar wij konden er nog wel even in onder het mom "maar één foto". Er liep behalve ons tweeën nog maar een andere toerist en van Chinezen was helemaal geen sprake, op personeel na. Heerlijke rust.

Daarna hebben we frietjes gegeten met een kipburger, ik althans, en hebben we in onze courtyard nog lekker wat gedronken.
Morgen, om half zeven gaat de wekker, ga ik de hele dag in de bus, want dan reis ik naar Xi'an. Boekje, muziek... 

Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten