zondag 27 december 2015

#Boekperweek 26 (finale)

Vandaag, aan de start van de laatste week van 2015, het laatste deel van de #boekperweek-uitdaging van de bibliotheek: elke week een nieuw boek. Eerlijk gezegd is het op sommige momenten wel een uitdaging geweest. In een drukke tijd ook nog eens een moment vinden om een boek te lezen... Tja, ik sjoemelde soms wel eens wat. In mijn vakanties las ik weer veel meer en die boeken kwam me tijdens zo'n drukke periode dan weer mooi uit.
Daarnaast is het schrijven over zulke boeken (bijna) nooit een probleem. Slechts één van de 26 blogs heb ik in allerijl moeten schrijven, waardoor die er in mijn ogen veel minder uitziet.

Het toetje heb ik voor het laatst bewaard. Twee boeken waar ik eigenlijk het hele jaar al mee bezig ben. Een hoofdstukje hier, een paar bladzijden daar... Het eerste boek hoeft waarschijnlijk ook geen verdere uitleg: het spreekt voor zich. Het tweede daarentegen mag een kleine uitleg hebben.

Bijbel (in gewone taal)




Brieven van een scepticus
Dr. Gregory A. Boyd
Edward K. Boyd

Een helder en bovenal duidelijke briefwisseling tussen ongelovige vader en Christelijke zoon. Het gaat over allerlei zaken uit de Bijbel die in deze brieven erg duidelijk uiteengezet worden.
Dit boek heeft me op sommige momenten erg geholpen om anderen het hoofd te bieden, zeker als het gaat om moeilijke momenten. Een fijn, goed leesbaar boek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten