zondag 17 november 2013

De donkere dagen staan voor de deur

Zoals elk jaar weer voorbij gaat, van nieuwjaarsdag naar de zomervakantie in de richting van kerst, is ook dit jaar al een eind gevorderd. Meestal ben ik in de laatste weken van het jaar extra veel bezig met ofwel lezen, danwel schrijven. Zo verslond ik afgelopen jaar negen boeken in een tijdspanne van vier week en het jaar daarvoor hield ik een dagelijkse blog bij.

Dit jaar hoop ik weer eens te gaan schrijven. Geen blogs ditmaal, maar gewoon eens een deel van een verhaal. Verhaallijnen lopen volop door mijn hoofd, evenals genres en het publiek voor wie ik schrijven kan. Zo kan ik kinderverhalen gaan schrijven, maar ook compleet iets anders.

Toen ik in India, Canada en al die andere landen was heb ik veel inspiratie opgedaan voor verhalen. Sommige stukken heb ik al ergens op papier staan terwijl sommigen ook nog geheel in mijn hoofd bestaan. Ik hoef ze enkel even over het papier te gieten. Het enige nadeel daarbij is dat het soms nogal lang duurt. En met mijn aandachtsspanne die niet altijd even lang is... Je snapt 'm vast wel.

Hoe gaaf zou het zijn als er een programma of een app was die je gedachten op papier zet? Dat je er eigenlijk niets voor hoeft te doen? Zeg meelezende ontwikkelaars, kunnen jullie daar niet even bij helpen? ;)

Nee, dat zal natuurlijk toekomstmuziek zijn. Maar toch, misschien dat de komende weken wel weer enkele verhalen, klein of groot, langs zullen komen.

We zullen zien...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten