zaterdag 5 februari 2011

Six Days to go for Palindrome-date

Bericht 47.

11-02-2011 wordt een bijzondere dag. Niet alleen omdat de dag op een vrijdag valt en daarom dus dè dag is om het weekend mee te beginnen. Ook niet omdat het in de kortste maand van het jaar valt, waardoor het een speciale glans met zich meebrengt. Ook niet omdat de maandnaam zo bijzonder is.

Nee, het zit allemaal in de bijzondere datum. Kijk er nog maar eens goed naar. Er zit een bepaald systeem in de datum zelf.
En mocht je het nu nog steeds niet zijn opgevallen moet ik toch bekennen dat het langer duurt dan dat ik bedacht heb. Er is een speciaal meetsysteem voor bedacht om te kijken hoe lang het duurt voordat mensen merken dat er dingen niet in de haak zijn. Dat de mensen spontaan gaan denken dat ze gek zijn.
Vaak duurt dat zo'n negen seconden.

Trouwens, nu in afgelopen maand in India ben geweest ben ik ook al een vakantie naar een ander droomoord te plannen. Ik heb het plan opgevat om in de mei- of herfstvakantie naar Moskou en Sint Petersburg te reizen. Ik mag dan mogelijk gek zijn, maar dat betekent niet dat ik niet weg kan. Natuurlijk houd ik nog een slag om de arm, ik weet helemaal nog niet waar in aan toe ben.

De afgelopen week en de komende twee weken werk ik op een school in Groningen. De provincie dan welteverstaan. Een leuke school waar ik vier dagen in de week mijn werk mag gaan uitoefenen met veel plezier. Drie dagen een ietwat drukke groep 3/4 en een andere dag een groep 5/6. En ik geniet weer met volle teugen.
Alhoewel ik de eerste ben om aan te geven dat mijn voorkeur ligt bij een groep 5/6/7, toch zijn ook de derde en vierde groep van de basisschool erg gezellig. Mijn grootste hobby kan ik daar voortdurend uitoefenen. Vertellen, dat is heerlijk!
En de kleintjes zijn ook heerlijk fantasierijk: 'Meester, moet u deze legovogel eens zien!' Je kijkt naar een hoopje lego die in de verre versten niet op een vogel lijkt, maar wel erg grappig is. Jouw reactie is dat - vanzelfsprekend - een wow!

Hebben jullie de situatie al door? In dit verhaal staan meerdere langere palindromen. Wie van jullie weet hoeveel exact? En welke zijn het? Heb ik per ongeluk nog meer gebruikt dan dat ik van plan was? Eens zien wie van jullie het snel door heeft.

En ja, een palindroom is een woord (of woordgroep) waarbij zowel van voren als achteren hetzelfde staat. Klein voorbeeld: Lepel.

Succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten