dinsdag 22 februari 2011

I am changing

Bericht 49.

Mijn vorige bericht ging over het veranderen van de wereld. Alles veranderd met de tijd. Zoals dus ook het gehele onderwijs. Dat was de boodschap van mij hele vorige bericht in een notedop. Oké, ik geef toe, de vorige blog is meer dan dat alleen, maar heeft als eerste onderwerp toch echt het onderwijs, en als bijzaak is het dat de plannen van de huidige minister toch enigszins 'dom' te noemen zijn. Maar daarover dus meer in mijn  vorige blog. Die kan je gewoon doorlezen.

Dat is echter niet het enige wat veranderd. Ik verander evenzo. De afgelopen weken meer dan ooit. Mijn hele leven wordt overhoop gegooid door tal van zaken. Elke dag weer is het eerste en het laatste wat ik doe mijn telefoon in de gaten te houden. Daarop komen de belangrijkste zaken naar boven.

Mijn agenda staat daarop, die automatisch synchroniseert met mijn laptop, mocht ik die aan hebben staan. Dat is verschrikkelijk makkelijk. Alle dingen die ik op mijn telefoon zet, verschijnen even snel ook in mijn laptop en vice versa. Alle dingen die ik niet wil vergeten en zodoende opsla in mijn agenda komen dus snel naar voren.

Het nieuws is nog zoiets wat ik via mijn telefoon meer in de gaten houd, sportnieuws daargelaten. Daarvoor heb ik weer een apart programma wat mij allerlei standen, uitslagen en andere details geeft. Alle zaken in Libië, wat er gebeurde in Egypte en ook allerlei zaken in en om Nederland komen binnen via mijn telefoon.

Elke ochtend ontvang ik drie rekensommen om mijn hersenen even te kraken (niet dat ze verschrikkelijk moeilijk zijn) en daarvan krijg ik direct een reactie.
Ik lees boeken op mijn mobiele telefoon, bekijk hoe laat een eventuele trein gaat, zoek het dichtstbijzijnde restaurant en zie ik welke sterren er aan de hemel staan.

Mijn telefoon is een verlengstuk van mijn leven geworden. Ik twitter met mijn telefoon en, als klap op de vuurpijl, ik kan ook nog eens bellen met mijn telefoon. Foto's, films... alles komt naar voren met mijn telefoon.

Maar wat ik elke dag doe, zodra ik wakker ben en ook net voordat ik ga slapen, is toch dit: Ik bekijk mijn mail. Heb ik mail van jou?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten