zondag 7 april 2013

Drukte, overal

Al enige weken ben ik erg druk. Qua hoofd, werk en randzaken. Nu is dat geen probleem, sterker nog, het is soms wel eens lekker. Maar op een gegeven moment is een moment van rust ook wel eens lekker om weer even bij te komen. En dat rest me nu nog, maar het zit er niet direct aan te komen. We blijven dus nog even druk...

Qua hoofd heb ik verschillende zaken lopen overdenken. Want, laat ik eerlijk zijn, een reis naar de andere kant van de wereld heeft een best prijskaartje. Nu heb ik lang geleden al wel de knoop doorgehakt, ik ga zeker weten, maar dan moet ik nog wel even alles op een rijtje zetten. En dat is enigszins een lange lijst aan het worden. Voor en tegens vliegen af en aan en alhoewel ik de meeste direct wel kan plaatsen, zijn er nog al wat vraagtekens. 
Onder andere het reisbureau laat op zich wachten. Ze zouden waarschijnlijk in maart of april de data online hebben voor komend kalenderjaar, maar die staan nog niet op de site. Is dat omdat ze niet komen of mag ik nog even wachten...

Qua werk is alles ook mooi druk. Ik zit nu al enkele weken in dezelfde groep acht in het noorden van het land. De klas is erg leuk, ik heb het erg naar mijn zin en heb zelfs afgelopen week een weektaak in elkaar gezet zodat het werk lakker door kan gaan. Maar wanneer komt de leerkracht weer terug? En hoe ziet mijn rooster er uit als ze weer langzamerhand terug komt? 
Het plannen van toetsen, excursies, gastlessen en allerlei andere zaken is echter wel weer erg leuk. Het geeft me het gevoel dat het deels mijn groepje ook wordt. En dat is wel heerlijk!

Qua randzaken kan ik erg simpel zijn. Verjaardagen vliegen deze dagen langs (qua familie alleen al vijf binnen een maand) en ook mijn eigen verjaardag komt er aan. Sterker nog: over twee nachtjes al!
We regelen wat af. Een verhuizing die er binnenkort aankomt, een APK die ook geld gaat kosten... Druk druk druk.

En was het dan 's nachts maar rustig in mijn hoofd dat ik lekker wat rust kon pakken. Maar nee, ook midden in de nacht blijven de gedachten doormalen in mijn hoofd. En, ook al ben ik het gewend, lekker is anders. Een dagje uitslapen zou wel eens lekker zijn... misschien dat dit zaterdag zou kunnen?

We zullen zien. Hoe is het met jullie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten