dinsdag 28 december 2010

The Twilight of 2010

Blog 34.

Het Engelse woord 'Twilight' betekent in het Nederlands 'schemering'. En dat is wat er nu aan de hand is. Het jaar 2010 loopt op zijn einde. Nog enkele dagen en we leven alweer in een ander jaar. Alhoewel dat niets veranderd aan de plek waar we in het leven zijn of staan, toch zijn er weer talloze omschakelingen die eenieder kan, mag en/of moet maken.

Denk alleen maar eens aan het invullen van formulieren. Ik vul er niet heel veel in, maar op elk formulier moet weer een datum gezet worden, en natuurlijk sta je de eerste paar keren er niet bij stil dat wel 2011 ingegaan zijn. En dus een streep door die 10, en een grote 11 ernaast. Lang leve de tijd.

Veel mensen maken lijstjes tegenwoordig. Plannen, doelen en ambities, maar ook dagelijkse lijstjes zoals boodschappen- en todo-lijstjes. Nu ben ik ook zo'n maker van lijstjes, alhoewel ik ze niet opschrijf, maar eerder in mijn hoofd bewaar.

Wat zijn jouw hoogtepunten van 2010? En je dieptepunten? Voor mij zijn dat duidelijke zaken. Of in ieder geval, laat ik het namelijk we goed zeggen, redelijk duidelijke zaken. Dieptepunt: Hoogkerk. Hoogtepunt: Drachten. Dat klinkt apart. Als je me niet kent, zegt het je niets en ken je me wel zou je wel eens aangeslagen kunnen zijn door deze twee dingen.

Hoogkerk is simpel uit te leggen. Daar kreeg ik als het ware een meltdown en in Drachten liep het allemaal weer. Niets ten nadele van Hoogkerk - the damage is done - want de hoofdpersonen uit dit verhaal zijn daar allemaal niet meer. En Drachten heeft me weer enigszins opgelapt en het vertrouwen teruggegeven.

De reden dat ik in plaatsen schrijf en niet in andere bewoordingen is simpel. Privacy. Tegenwoordig leest de wereld mee en je weet nooit wie de wereld is, nietwaar?

2011 wordt een nieuw soort start. Een veel 'eerste-keer' zal langs komen. En de eerste daarvan is direct de vierde dag al. Dan ga ik de eerste keer vliegen. Enigszins nerveus en tegelijkertijd met veel zin kijk ik daar naar toe/uit. Spannend.

Wat brengt 2011 voor jou?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten