maandag 20 december 2010

It's Christmas Time

Blog 33.


De afgelopen week mocht ik op een basisschool in Friesland toewerken naar Kerst. Twee weken lang, dus vanaf sinterklaas, in een groep zes Advent vieren en toeleven naar de geboorte van Jezus.
Allerlei kerstliederen passeerden ons, allerlei sterren – zie ook verderop – en diverse Bijbelverhalen werden verteld of voorgelezen. Enkele kerstliederen moesten geleerd worden voor het zingen in de kerken, andere kerstwerkjes die de klas, de school en zelfs de kerk versieren en daarnaast, alsof het nog niet genoeg was, ook nog eens een tijdelijke, nieuwe meester.

Gelukkig kon de groep snel aan mij wennen en andersom ook. 
Je merkt pas hoe leuk het is om een eigen groep te hebben als je ergens een langere tijd staat. En vandaar ook dat ik echt begin te hunkeren naar een eigen groep, waar ik helemaal de 'baas' ben. Helaas is dat nog niet het geval.

Dinsdagmiddag, tijdens het eten, vertelde ik dat ik één figuur altijd al leuk gevonden heb. Hierover heb ik al eens geschreven, Elmo is zijn naam, maar de klas begreep het niet. De ene helft lachte me gewoonweg uit, wat niet eens erg raar was, en de andere helft zat maar met open mond naar me te kijken alsof ik een gek was.
Gelukkig maakt me dat helemaal niet uit. Elmo Rocks!

Nu heb ik dus vakantie. Twee weken lang hoef ik helemaal niets en mag alles. Niet vroeg op, niet vroeg naar bed. En, alsof dat nog niet genoeg is, daarna ook nog eens twee weken op vakantie! Het gaat een fijne maand worden.

Fijne dagen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten