zondag 24 november 2013

50 Books - Vraag 46

De dagen worden korter, de tijd gaat voorbij. Waren we veertig weken geleden aan het begin van een jaar, zijn we nu alweer bijna aan het einde. En met al deze nieuwe weken komt er ook steeds weer een nieuwe vraag van Petepel. Deze week de zesenveertigste vraag en die luidt als volgt:

Welke liefdesgeschiedenis(sen) heb je ooit gelezen die je iedereen zou willen aanraden ook te lezen?

Als ik één boek mag noemen die bij deze vraag zeer goed past is het wel het verhaal wat J.R.R. Tolkien heeft geschreven. Het heet 'De kinderen van Húrin' en is in mijn ogen misschien wel het mooiste verhaal wat er is. Ik zal verder geen woorden geven over dit boek, daar mag je helemaal zelf achterkomen.

Andere verhalen en boeken met een bijzondere liefdesgeschiedenis zijn er zat. Een half jaar geleden las ik het boek 'The Host' (Zielen) van Stephenie Meyer dat ook bijzonder is. Een 'geïnfecteerde aliën' die verliefd wordt op een jongen, maar tegelijkertijd is het lichaam zelf ook al verliefd, op een ander dan welteverstaan. Een bijzonder verhaal, maar tegelijkertijd wel lichtelijk apart te noemen.

Het laatste voorbeeld wat ik wil geven is het verhaal dat in de Griekse mythologie tevens ook de kleur van de moerbei verklaart. Het verhaal van Pyramus en Thisbe is het verhaal dat je gelezen moet hebben. Echt waar. En hier kan je deze vinden: LINK

Geen opmerkingen:

Een reactie posten