zondag 27 oktober 2013

50 Books - Vraag 42

Vraag nummer 42 uit de reeks vragen die Petepel ons elke week weer voorschotelt over boeken en boek-gerelateerde zaken. Eerdere vragen kan je lezen op zijn site, eerdere antwoorden bij mij op dit blog. Zonder verder uitstel:

Wie van jullie leest er tegenwoordig nog poëzie?

Poëzie. Ik ken het. Ik heb het wel eens gelezen, in een ver verleden wat middelbare school heette. Toen moest het en ik vond er niets aan. Maar de vraag is niet over vroeger, de vraag gaat over het heden, het nu.
En daarover kan ik even simpel zijn. Poëzie lees ik niet, of het moet al ergens als tussenstukje in een ander boek staan.

Een paar jaar geleden heb ik ook wel geprobeerd om poëzie te schrijven. Het werd uiteindelijk niet mooi en ik heb ervoor gekozen om het niet eens online te zetten. Dat zegt in mijn ogen genoeg. Het is een lastig genre - voor mij althans - en ik zal er niet speciaal naar op zoek gaan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten