zondag 31 maart 2013

50 Books - Vraag 12

Het is weer zondag en dat betekent normaal gesproken weer een nieuwe vraag uit de reeks van Petepels #50Books-challenge. Hierbij vraag 12.

Welk dierenboek is je altijd bijgebleven?

Qua boeken met dieren als hoofd- en bijrollen ken ik vrij weinig. Enkel uit mijn jeugd - alhoewel dat nog niet eens zo lang geleden is - ken ik boeken als Wolf en Snuf de Hond. Beiden las ik graag en zelfs dezer dagen kan ik op de scholen waar ik werk niet langs een van deze boeken lopen zonder dat ik er even verlangend naar kijk.

Je zou dus kunnen zeggen dat die boeken mij, tot dusverre, zijn bijgebleven. En dat is ook niet zo vreemd: de avonturen die de jongens beleefden zijn bijzonder genoeg. Snuf heeft in de oorlog bij het verzet geholpen en ook Wolf is niet vreemd met het opzoeken en vinden van boeven. Beiden waren goed getraind en dat maakte hen tot perfecte side-kicks.

Tegenwoordig is een boek wat ik erg mooi vond (de film is overigens wel een hele overtreffende 'Hollywood'-productie van het boek) waarin dieren een rol spelen het boek 'We Bought a Zoo', van Benjamin Mee. Mocht je die nog niet gelezen hebben: #aanrader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten