zondag 10 maart 2013

Weet je dat de lente komt... ooit?!?

Terwijl het jaar vordert en je zou verwachten dat de lente wel eens zou gaan beginnen, is niets minder waar. Vannacht is er weer enkele centimeter sneeuw gevallen en daarmee is de temperatuur ook weer naar beneden gegaan. Onder het vriespunt dan, welteverstaan.

Alhoewel afgelopen woensdag het weer heerlijk was, 's middags ben ik zelfs nog naar het bos geweest en dinsdag en donderdag heb ik op het schoolplein gegymd met een groep kinderen, is dat nu weer veranderd. Dit weer laat me nadenken over hoe het weer de komende tijd zal gaan veranderen.

De zomers zullen warmer gaan worden, de winters ook en de lente en de herfst zullen langzamerhand gaan veranderen in een aan- en uitloop van de winter danwel zomer. Althans, dat is mijn voorspelling. Zeker gezien hoe alles er nu uitziet.

En met dat in het achterhoofd is het vragen of en zo ja wanneer de lente gaat beginnen een moeilijk te beantwoorden vraag. Soms word het me gevraagd in de klas waarna ik enkel kan zeggen wanneer de meteorologische lente begint, evenals de officiële start van het nieuwe jaar.

Desalniettemin maakt het mij niet veel uit. Het weer is nog goed en we bibberen maar eventjes op een dag. De rest van de tijd zit ik toch veel binnen, werkend of slapend of genietend van de tijd die ik rustig aan kan doen.

De afgelopen week is me veelvuldig gevraagd of ik het niet vervelend vind om steeds maar niet te weten wanneer en of ik wel werk. natuurlijk is dat het geval. Ik kan steeds wel dingen plannen, maar of ze doorgaan is daarna natuurlijk wel weer de vraag. Dat is het leven van een invaller. Vast werk wil ik wel, maar dat vinden is lastig als het al bestaat. Veel banen zijn halve banen...

Even een klein overzichtje wat ik bij deze blogs tot zover altijd deed:
Laatst Gelezen Boek: The Host - Stephenie Meyer
Laatst Gekochte CD: The Truth About Love - P!nk
Laatst Geziene Film: Intouchables (2012)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten