zondag 24 maart 2013

50 Books - Vraag 11

Vraag elf uit de reeks van Petepel.

Welk boek las je onlangs en wil je iedereen aanraden ook te lezen?

In alle eerlijkheid zou ik hier een boek kunnen noemen wat hoogdravend is of wat een mooie moraal heeft die ik jullie wil meegeven. Toch pak ik het eens wat simpeler aan en pak een boek wat ik in de afgelopen maand uit heb gelezen.

Want enige tijd geleden last ik een Engels boek van Stephenie Meyer - jeweetwel, van de Twilight-boeken - genaamd "The Host". Dit boek is natuurlijk ook in het Nederlands te krijgen en heeft daar de minder toepasselijke naam "Zielen" gekregen.
Dit boek is een boek wat ik eenieder zou aanraden. De innerlijke strijd van een mens is hier, weliswaar op een sci-fi / fantasy-achtige manier, bijzonder mooi weergegeven.

Voordat ik het boek gelezen had, las ik al enkele recensies van het boek. De meeste daarvan spraken over een saai boek, waarbij je de eerste vierhonderd pagina's zou kunnen overslaan omdat het wat langdradig is. Zelf ben ik het daar helemaal niet over eens: je hebt die eerste zoveel pagina's nodig om je de spanning en emoties te laten meebeleven met de hoofdpersonen.

Zoals ik al zei, het is niet direct een boek met een boodschap... of misschien ook wel? Lees het zelf maar eens en reageer maar eens! En overigens: welk boek zou je mij aanraden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten