maandag 13 februari 2012

Op mij kan je bouwen


Ik zal nooit zijn
Een koene ridder
Met zijn zwaard in zijn hand
Of een kamikaze piloot

Verwacht mij niet
De muur bestormend
En de vijand verslaand
Of ingegraven

Je zult nooit zien
Littekens, wonden –
Ik blijf weg van het vuur
Ik blijf uit het water

Ik ben geen prins
Ben geen heilige
Niet iemand uit je wildste droom
Maar ik zal achterblijven en
Op mij kan je bouwen

De ironie –
Jij bent bont en blauw
En ik ben diegeen’
Op zoek naar een gunst

Toch, eigenlijk
Je gelooft me niet
Maar wat ik heb
Dat heb jij nodig

Jij kijkt naar mij
Alsof ik een gek ben
Verspilling van tijd
Geheel zonder doel

Ik ben geen prins
Geen heilige
Als jij denkt dat je dat nodig hebt
Da’s fout, wat jij zoekt is
Iemand om op te bouwen

En dat ben ik
Ik sta naast je
Ben ik de enige
Is dat gewoon

Ik was alleen
Liever ben ik
Een deel van ons
Het minste van jou
Het beste van mij

En ik zal zijn
Ik ben jouw prins
Jouw heilige
Ik breek door alle grote muren
Om je heen. Echt waar, ‘k beloof
Je kan op mij blijven bouwen

Ik blijf altijd wachten
Zolang je me nodig hebt
Ik ben er altijd voor je
Jij kan altijd op me bouwen

(Someone to Fall Back on)
(Vertaald uit het Engels)
(zie voor het lied: Youtube)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten