zondag 30 juni 2013

Het einde van een schooljaar

Met rasse schreden komt het einde van het schooljaar 2012-2013 in zicht. Nog slechts één luttel weekje te gaan en dan begint voor het noorden van het land de zomervakantie. Voor het zuiden is de vakantie al begonnen, het midden mag nog enkele weekjes wachten. Maar dat zij zo. Mijn vakantie kan binnenkort starten!

Niet dat ik weg ga of op een andere manier mij erg druk ga maken deze vakantie. Ik ga lekker rustig aan doen en even wat geld sparen in verband met een vakantie die ik later komend schooljaar ga houden. Ik wil op reis naar een plaats waar de winter net begonnen is en, wanneer ik er naar toe ga, de zomer heerlijk start. En dan is het in Nederland dus winter. De andere kant van de wereld.

Ook weet ik dat ik na de zomervakantie al direct door kan gaan. Dat is erg fijn nieuws, gezien het feit dat ik meestal de eerste weken na de zomervakantie lui op mijn achterste zit te nietsen, hopend dat er snel iets voor mij komt. Dit jaar is het anders.

In Drachten ben ik vier dagen in de week al aan het werk. En dat gaat in ieder geval door tot aan de maand december, mogelijk zelfs iets langer. Drie dagen in de week ben ik de meester van een groep vier en de vierde dag ben ik de meester van groep vijf. Dat laat voor mij dus één enkel dagje in de week over waarop ik nog op zoek ben naar iets anders, maar dat zal ter zijner tijd wel komen, of het moet gewoon weer invalwerk zijn.

Ik heb daar nu dan ook al zin in. Natuurlijk - eerst komt een vakantie waarin ik lekker mag uitrusten. Maar daarna kan ik wel weer lekker aan de slag. En een groep vier, alhoewel ik vaker hogere groepen doe, is wel erg leuk om te doen! Leermomenten zat! En genoeg tijd om te genieten dus! Veel van de leerlingen van mijn komende groep heb ik ook al gezien tijdens de schoolreis. (--> link)

De komende week mag ik ook naar Drachten gaan. Maandag geef ik les aan groep zes, dinsdag heb ik een overleg met mijn duocollega voor volgend jaar en later die dag crash ik enkele musicals, waaronder degene in Leek. Over die school heb ik al eerder geschreven (--> link)

Ach. Een heerlijk laatst weekje ga ik tegemoet. Jij ook?

Fijne week!
Bron: Schoolbordportaal.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten