zondag 22 september 2013

50 Books - Vraag 37

De zevenendertigste boekenvraag die Petepel ons stelt. Eerdere bijdragen van mij zijn hier terug te lezen en eerdere bijdragen van anderen kan je via de website van Petepel vinden.

Leggen jullie ook wel eens boeken (en welke dan?) opzij voor het juiste moment?

Ik heb een voorliefde ontwikkeld om in mijn vakanties leuke en makkelijke thrillers te lezen. Soms kom ik daar één van tegen en deze leg ik dan op de 'vakantie-stapel' van mijn boeken. Maar ik heb ook andere boeken liggen die ik wel heb aangeschaft, maar die wachten op een juist tijdstip.

Enkele van die boeken schijnen/ zijn grootheden in de boekenwereld: 'Oorlog en Vrede' van Tolstoj, 'Great Expectations' van Charles Dickens en 'In Europa' van Geert Mak. In de planning staat dat ik deze nog een keer ga lezen, maar ik zoek daarvoor een juist moment.
Zo'n klassieker moet je natuurlijk wel enige eer aandoen. Je kan niet even een hoofdstukje lezen en dan enkele weken later beginnen aan een tweede hoofdstuk.

Nu ben ik zelf wel benieuwd welke boeken jullie opzij leggen voor het juiste moment. Vertel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten