vrijdag 13 januari 2012

Review: He is We

Een nieuw project heeft zich bij mij aangediend. De muziek die vandaag de dag de top 40 beheerst mag dan populair zijn, het merendeel van de Nederlanders heeft toch liever andere stemmen. Om een voorbeeld te geven: Ik denk dat meer mensen Lady Gaga kennen en nog nooit van Kurt Nilsen gehoord hebben. Of wel Justin Bieber kennen, maar geen weet hebben van wie Jason Aldean is.

Vandaar het project dat ik heb opgezet om de muziek van diegenen waarvan ik vind dat ze een plaatsje moeten hebben in Nederland en op de Nederlandse podia wat meer onder de man te brengen. Daarbij vertel ik meerdere dingen over de zanger(es) of band en ook waar ze vandaag komen. Al deze muziek reviews - want dat zijn het toch - komen allemaal tussen de gewone blogs te staan. Ik hoop dat ik jullie muziekkennis iets weet te rekken en misschien, heel misschien, heb je binnenkort wel een nieuwe cd van een - in Nederland redelijk - onbekende band! Mocht jij een tip hebben, laat het weten en wie weet staat hij hier ooit wel!

Review: He is We

Sinds het jaar 2008 zijn Rachel Taylor en Trevor Kelly beide werkzaam bij een muziekwinkel in Tacoma, Washington, een middelgrote stad in het noordwesten van de Verenigde Staten. Ze merken al snel dat ze beiden muzikanten zijn en spelen samen wat. Na enkele weken spelen ze samen kleine optredens en merken dat ze het samen erg leuk hadden. Ze begonnen wat nummers op te nemen en die op Youtube te zetten. In 2009 kregen ze een contract en konden ze het land door.
He is We is een bijzondere naam. Hiermee wilden ze laten zien dat zij bij de andere bands wilden horen, dat hun muziek niet alleen stond.

Tegenwoordig zijn hun nummers op iTunes te koop, waardoor ze steeds bekender worden in de wereld. Toch mogen ze best wel eens naar Nederland komen, want ook hier zijn steeds meer mensen die ze kennen.

Dit nummer, 'Give it All' is één van hun eerdere nummers, van hun eerste officiële album, die enkel via iTunes te krijgen is. Hun tweede album ('Skip to the Good Part') kan je daar ook vinden.
Kijkend naar de nummers die ik van hen heb, vind ik persoonlijk 'I Wouldn't Mind' en 'Happily Ever After' de beste, maar ik laat het aan jou om dat na te zoeken. Ik heb zo'n elf nummers op mijn pc, die ik eventueel ook wel naar jou zou kunnen mailen - geef maar een gil.
Veel officiële muziekvideos hebben ze niet, maar des te meer videos die door fans zijn gemaakt, zoals bovenstaande ook is. Geniet!

Heb jij nog een tip, laat het weten!

Geen opmerkingen: